Nombre de messages : 357 Age : 53 Localisation : Cali (Colombie) Date d'inscription : 13/11/2011
Sujet: Re: Moto Hybrid Ven 4 Mar 2016 - 0:07
Ambitieux: moteur thermique high tech, moteur électrique high tech, boîte à vitesse high tech, batteries... site web high tech!!! Elle roule cette machine?
Frits Overmars
Nombre de messages : 2639 Age : 76 Localisation : Raalte, Holland Date d'inscription : 12/10/2010
Sujet: Re: Moto Hybrid Ven 4 Mar 2016 - 0:15
alextatic a écrit:
Ambitieux: moteur thermique high tech, moteur électrique high tech, boîte à vitesse high tech, batteries...
A turbocharged single-cylinder four-stroke high-tech? Ever wondered why there are so few turbocharged singles?
alextatic
Nombre de messages : 357 Age : 53 Localisation : Cali (Colombie) Date d'inscription : 13/11/2011
Sujet: Re: Moto Hybrid Ven 4 Mar 2016 - 0:23
Good question! I supposed that this type of engine is only good to spin an alternator and was not suitable for riding purposes... However I'm not keen on 4 strokes. My heart beats for two strokes.
Frits Overmars
Nombre de messages : 2639 Age : 76 Localisation : Raalte, Holland Date d'inscription : 12/10/2010
Sujet: Re: Moto Hybrid Ven 4 Mar 2016 - 0:36
alextatic a écrit:
Good question! I supposed that this type of engine is only good to spin an alternator and was not suitable for riding purposes... However I'm not keen on 4 strokes. My heart beats for two strokes.
My heart is the same, Alextatic. But I was trying to say that the exhaust gas flow of a four-stroke single is too irregular for a turbo.
ttroncs
Nombre de messages : 331 Age : 55 Localisation : Limoges Date d'inscription : 11/04/2012
Sujet: Re: Moto Hybrid Ven 4 Mar 2016 - 9:03
A big plenum is needed, "eating" a lot of space on the bike.
Polux rsv
Nombre de messages : 728 Localisation : Par ici Date d'inscription : 29/09/2012
Sujet: Re: Moto Hybrid Ven 4 Mar 2016 - 11:42
If you search forward, you will find they work with a company named Hyten for the electronics and the engines. And guess what, Hyten make ..... an electric compressor [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Angelo
Polux rsv
Nombre de messages : 728 Localisation : Par ici Date d'inscription : 29/09/2012
Sujet: Re: Moto Hybrid Ven 4 Mar 2016 - 11:51
ttroncs a écrit:
A big plenum is needed, "eating" a lot of space on the bike.
If they use a standard turbo, they should probably also use an air cooler (intercooler), to maintain efficiency. But it will also take space.
Not needed with the electric compressor solution, which is certainly what they use. If you look at the end of the video, the exhaust seems to go directly from cylinder head to silencer. But it could be a simplified drawing to hide some solution that will be patented.
Angelo
Fügner
Nombre de messages : 9266 Localisation : Neuf-trois Date d'inscription : 27/11/2010
Sujet: Re: Moto Hybrid Ven 4 Mar 2016 - 13:54
Aller, encore un effort pour être VRAIMENT hybride : Il manque une mini centrale nucléaire embarquée (a fusion contrôlée serait encore mieux) et une éolienne, facile a caser...
Et deux petites questions sans importance : 1) A quoi çà sert ? Toujours cette question du "pourquoi" a la place du "comment". Ah, la post modernitude
2) Accessoirement, très accessoirement, quel rendement thermodynamique... qui nous renvoie a la ligne précédente.
Nombre de messages : 2639 Age : 76 Localisation : Raalte, Holland Date d'inscription : 12/10/2010
Sujet: Re: Moto Hybrid Ven 4 Mar 2016 - 17:39
Polux rsv a écrit:
If you look at the end of the video, the exhaust seems to go directly from cylinder head to silencer.
If you look at the text beyond the end of the video, you'll discover that they use an 'exhaust energy recovery turbine'
MANETON
Nombre de messages : 2290 Localisation : * Date d'inscription : 26/09/2010
Sujet: Re: Moto Hybrid Ven 4 Mar 2016 - 18:23
As this energy recovery system is "connected" to the "hybrid transmission", I believe it is probably working as on the following drawing. May be the ERS is connected to a generator via the "hybrid transmission" or only connected to this transmission as a mechanical energy recovery system?