| [Moto2] Taylormade Racing | |
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Auteur | Message |
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Marc Admin
Nombre de messages : 28161 Age : 66 Localisation : Villiers sur Marne (94) Date d'inscription : 27/05/2008
| Sujet: [Moto2] Taylormade Racing Ven 31 Déc 2010 - 0:36 | |
| Signalée très gentiment par Tigcraft (thanks very much), cette réalisation ne peut laisser indifférent! Designée par John Keogh et construite par Taylormade à Van Nuys en Californie du Sud, elle utilise un châssis exosquelette en carbone et une sorte de Télélever à l'avant. _________________ Un p'tit clik vaut mieux qu'une grande claque; c'est Harry qui l'a dit! http://www.paddock-gp.com
Dernière édition par Marc le Sam 1 Jan 2011 - 13:05, édité 1 fois |
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Jarno
Nombre de messages : 8661 Localisation : Imatra sur Seine Date d'inscription : 10/11/2009
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Ven 31 Déc 2010 - 1:13 | |
| J'adore la "bouche" qui semble faire un rot |
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Marc Admin
Nombre de messages : 28161 Age : 66 Localisation : Villiers sur Marne (94) Date d'inscription : 27/05/2008
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Ven 31 Déc 2010 - 1:17 | |
| Sans préjuger en rien de ses qualités, je trouve que le surnom "le mérou" lui irait assez bien... _________________ Un p'tit clik vaut mieux qu'une grande claque; c'est Harry qui l'a dit! http://www.paddock-gp.com |
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drummers
Nombre de messages : 1576 Localisation : dans le 92 ou dans le gravier... Date d'inscription : 26/11/2010
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Ven 31 Déc 2010 - 11:32 | |
| Ou "emmanuelle Béart" En tout cas, je n'irai pas jusqu'à dire que c'est beau mais on peut difficilement faire plus original ! |
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Marc Admin
Nombre de messages : 28161 Age : 66 Localisation : Villiers sur Marne (94) Date d'inscription : 27/05/2008
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Ven 31 Déc 2010 - 11:39 | |
| Plutôt Mick Jagger, comme le suggère Tigcraft! Toujours est-il que cette moto présente bien des originalités intéressantes, y compris dans la technique de mise en oeuvre du carbone, dont nous pourrions en savoir plus grâce à un contact direct avec son designer. Un peu de patience.... _________________ Un p'tit clik vaut mieux qu'une grande claque; c'est Harry qui l'a dit! http://www.paddock-gp.com |
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julien #41
Nombre de messages : 524 Age : 40 Localisation : Grenoble Date d'inscription : 29/12/2009
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Ven 31 Déc 2010 - 12:26 | |
| Effectivement, original les fourreaux de fourche montés à l'envers pour avoir les tubes en haut.. Il fallait y penser.. Joli travail fait sur la coque!! |
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Dave Pearce
Nombre de messages : 201 Age : 69 Localisation : united kingdom Date d'inscription : 12/05/2010
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Ven 31 Déc 2010 - 12:40 | |
| The front fork is based on CBR 600 legs, So clever (if it works)
"An engineer is someone who can do for 10 cents what anyone else can do for a Euro."
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Eric Offenstadt
Nombre de messages : 3592 Localisation : Sète Date d'inscription : 23/11/2009
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Ven 31 Déc 2010 - 13:10 | |
| Hi! Dave.
Your right to say "if it works" !!! Because for anybody who has been designing à "TELELEVER" kinetics once in its life : It clear that it will need billions of prayers and more, to do what a fast bike has to do... lol
But I do love the carbon "monocoque" ! |
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superkart
Nombre de messages : 2015 Age : 45 Localisation : pres de nogaro Date d'inscription : 20/01/2010
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Ven 31 Déc 2010 - 13:29 | |
| C'est vrai qu'elle est "incroyable" cette moto2..
Le mot "exosquelette" est bien approprié..la selle et le réservoir final forment le cadre.. Dommage pour le telever..
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cristogrr
Nombre de messages : 1761 Age : 60 Localisation : sirault belgique Date d'inscription : 26/04/2010
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Ven 31 Déc 2010 - 15:02 | |
| Peut etre une entourloupe pour contourner le réglement =ne pas toucher à la boite à air , mais enfermer celle-ci dans une autre boite ...va savoir |
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Invité Invité
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Ven 31 Déc 2010 - 19:18 | |
| Cette moto donne l'impression que la moindre petite chute va couter très très cher ...
Mais en tout cas, c'est beau, ça change un peu ! |
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Frits Overmars
Nombre de messages : 2638 Age : 76 Localisation : Raalte, Holland Date d'inscription : 12/10/2010
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Ven 31 Déc 2010 - 19:48 | |
| It reminds me of the original Honda NR500 (the "Never Ready"): same exoskeleton-frame. If you wanted to change jets, you had to take the engine out of the frame. Well, it seems every new generation of engineers has to make its own mistakes.... |
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Catastrofik
Nombre de messages : 897 Age : 37 Localisation : Paris Date d'inscription : 15/08/2010
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Ven 31 Déc 2010 - 21:36 | |
| history repeating, again and again ! the designer should have learned this : "Je m'intéresse aux motos d'hier parce que j'espère y trouver des idées pour les motos de demain..." does it remember something frits ? (it's from you) |
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jmdonnat
Nombre de messages : 1185 Age : 70 Localisation : france (gard) Date d'inscription : 07/07/2010
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Sam 1 Jan 2011 - 7:39 | |
| Pourquoi inventer un nouveau mot ? Pourquoi "exosquelette"? Il y a un mot français très connu et qui convient très bien : crustacé En plus c'est de saison... |
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MANETON
Nombre de messages : 2288 Localisation : * Date d'inscription : 26/09/2010
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Sam 1 Jan 2011 - 10:46 | |
| Où se situe le radiateur? Sous la selle au bout des deux conduits latéraux ou au bout du conduit central? |
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Dave Pearce
Nombre de messages : 201 Age : 69 Localisation : united kingdom Date d'inscription : 12/05/2010
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Sam 1 Jan 2011 - 11:59 | |
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The radiator is in the rear ala Britten ,hence the four ducts , two are hanging loose with the front fairing removed. The other two ducts feed the STANDARD airbox. Another interesting aspect is the layup of the monocoque TUB no autoclave has been used, instead they have employed the techniques of Burt Rutan which are much more cost effective. Check out Burt Rutan, a very very interesting man, with almost as many quotes as Einstein. Some figures , 1350mm wheelbase, swing arm 585mm and the Tub is just a single layer 3mm thick so just 6mm wider than the engine.
Tigcraft has no connection whatsoever with this project except my friendship with John Keogh
My T shirts say this
"The only way to be absolutely safe is never try anything for the first time"
" |
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MANETON
Nombre de messages : 2288 Localisation : * Date d'inscription : 26/09/2010
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Sam 1 Jan 2011 - 12:20 | |
| Thanks for these infomations. Another question: Are the "mudguards", over and under the swing arm, contributing to the rigidity or maybe the inferior one could have an "aero" function? |
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Marc Admin
Nombre de messages : 28161 Age : 66 Localisation : Villiers sur Marne (94) Date d'inscription : 27/05/2008
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Sam 1 Jan 2011 - 13:02 | |
| - Dave Pearce a écrit:
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My T shirts say this
"The only way to be absolutely safe is never try anything for the first time"
Yes. We have to open our mind and getting John Keogh here would be a great oportunity to do it. At this time, any non classical approach is interesting... specialy in Moto2![left] _________________ Un p'tit clik vaut mieux qu'une grande claque; c'est Harry qui l'a dit! http://www.paddock-gp.com |
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Catastrofik
Nombre de messages : 897 Age : 37 Localisation : Paris Date d'inscription : 15/08/2010
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Sam 1 Jan 2011 - 13:33 | |
| - MANETON a écrit:
- Thanks for these infomations.
Another question: Are the "mudguards", over and under the swing arm, contributing to the rigidity or maybe the inferior one could have an "aero" function? maybe to keep the tyre warm ? |
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Dave Pearce
Nombre de messages : 201 Age : 69 Localisation : united kingdom Date d'inscription : 12/05/2010
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Sam 1 Jan 2011 - 15:06 | |
| Maneton
I don't think there has been too much thought given to aerodynamics at the moment , however thank you for referring to it as a mudguard. I always have to explain to my American friends that a Fender is a guitar!
Ref the comments of Frits
There is a detachable panel to enable the removal of the carbs to change the jets ! !
I will ask John Keogh to enter the dicussion .
The bike has been tested by Shawn Higbee the ex Buell works with encouraging results.
Not perfect but encouraging.
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jmdonnat
Nombre de messages : 1185 Age : 70 Localisation : france (gard) Date d'inscription : 07/07/2010
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Sam 1 Jan 2011 - 19:12 | |
| - Dave Pearce a écrit:
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Another interesting aspect is the layup of the monocoque TUB no autoclave has been used, instead they have employed the techniques of Burt Rutan which are much more cost effective. Check out Burt Rutan, a very very interesting man, with almost as many quotes as Einstein. About Burt Rutan I agree with you : He is a great man... But, the planes built with his techniques are heavy, what about this bike ? |
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Frits Overmars
Nombre de messages : 2638 Age : 76 Localisation : Raalte, Holland Date d'inscription : 12/10/2010
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Sam 1 Jan 2011 - 19:46 | |
| - Dave Pearce a écrit:
- Ref the comments of Frits: There is a detachable panel to enable the removal of the carbs to change the jets !
I had rather been waiting for a comment like 'There are no jets; we've got injection'. But OK, the designer has thought deeper than I feared. That pleases me. Still, the original Honda NR500 with exo-skeleton chassis had a lot more faults built into it; I got some real-time experience through my contacts with its rider Takazumi Katayama. - Citation :
- My T shirts say this "The only way to be absolutely safe is never try anything for the first time"
Right. And what a miserable life that would yield. Please do not be afraid of making mistakes. I too have a T-shirt. On the front it says "Everybody has to make their own mistakes". On the back it says: "But you must also learn from other people's mistakes 'cause you won't live long enough to make them all yourself" 8) . |
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Marc Admin
Nombre de messages : 28161 Age : 66 Localisation : Villiers sur Marne (94) Date d'inscription : 27/05/2008
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Sam 1 Jan 2011 - 19:55 | |
| But where do you find all those Tshirts? Boys, may be you are a little "hard" with this bike: - Heavy carbon is still lighter than aluminium... - There are not jets, but also nothing to set up on this engine... So the problem is not exactly the same than on NR 500. Let's give a chance to John Keogh to defend his project and explain us his point of view. _________________ Un p'tit clik vaut mieux qu'une grande claque; c'est Harry qui l'a dit! http://www.paddock-gp.com
Dernière édition par Marc le Sam 1 Jan 2011 - 20:16, édité 1 fois |
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Frits Overmars
Nombre de messages : 2638 Age : 76 Localisation : Raalte, Holland Date d'inscription : 12/10/2010
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Sam 1 Jan 2011 - 20:09 | |
| - Citation :
- Let's give a chance to John Keogh to defend his project and explain us his point of view.
Do you think I have been a little too provocative, Marc? I would love nothing more than John explaining his line of thought here. |
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Marc Admin
Nombre de messages : 28161 Age : 66 Localisation : Villiers sur Marne (94) Date d'inscription : 27/05/2008
| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing Sam 1 Jan 2011 - 20:15 | |
| _________________ Un p'tit clik vaut mieux qu'une grande claque; c'est Harry qui l'a dit! http://www.paddock-gp.com |
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| Sujet: Re: [Moto2] Taylormade Racing | |
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