Circuit info:Longueur: 5.245 m. / 3,259 miles
Largeur: 14m
Virages à gauche: 6
Virages à droite: 9
Ligne droitet: 1.141 m. / 0,709 miles
Construction: 1974
Records:Records Season Rider Motorcycle Time Speed
MotoGPFastest Lap 2008 Valentino ROSSI (ITA) Yamaha 1'48.130 174.6 km/h
Circuit Record 2010 Dani PEDROSA (SPA) Honda 1'49.531 172.4 km/h
Best Pole 2008 Valentino ROSSI (ITA) Yamaha 1'48.130 174.6 km/h
Top Speed 2009 Dani PEDROSA (SPA) Honda 349.3 km/h
Moto2Fastest Lap 2010 Andrea IANNONE (ITA) Speed Up 1'55.598 163.3 km/h
Circuit Record 2010 Andrea IANNONE (ITA) Speed Up 1'55.647 163.3 km/h
Best Pole 2010 Andrea IANNONE (ITA) Speed Up 1'55.598 163.3 km/h
Top Speed 2010 Alex DEBON (SPA) FTR 290.1 km/h
125ccFastest Lap 2010 Bradley SMITH (GBR) Aprilia 1'58.009 160.0 km/h
Circuit Record 2010 Bradley SMITH (GBR) Aprilia 1'58.009 160.0 km/h
Best Pole 2009 Bradley SMITH (GBR) Aprilia 1'58.134 159.8 km/h
Top Speed 2009 Efren VAZQUEZ (SPA) Derbi 244.1 km/h
Un plan détaillé du circuit: ICIBridgestone: Bridgestone slick compounds available: Front: Medium, Hard. Rear (asymmetric): Medium, Hard
The fast and flowing Mugello circuit is a fan favourite but particularly demanding on tyres because of the high speed, heavy braking and marked elevation changes. In response, and as part of work to ensure ongoing improvement, this year Bridgestone will bring asymmetric rear slick tyres to the 5.245km Italian venue.
With nine right-handed corners and six lefts, the left shoulders of the rear tyres are now softer than they were last year with this introduction of asymmetric rear slicks, meaning improved warm-up performance and grip on the lesser-used side of the tyres. This is one of the five additional circuits that we will bring asymmetric rear slicks to compared to last year.
There are several facets of Mugello that combine to make it such a challenge for tyres. The circuit is grippy and abrasive which means that tyre wear is generally higher; temperature is usually high in the region with track temperatures of over 40 degrees Celsius not uncommon; there are a proliferation of long and high speed corners which demand good edge grip; and several downhill heavy braking areas that place high loads on the front tyres. The circuit has also been resurfaced this year and a lot of the bumps removed, but from tests at the venue with Ducati this year analysis shows that the grip is good and abrasion is similar to the old surface.
The high straight-line speed also places significant loads on the centre section of the tyres. Last year Dani Pedrosa set a new lap record with an average speed of 172.39km/h, making it the third fastest circuit on the calendar, and in 2009 Pedrosa set a top speed record of 349.3km/h. Along with Catalunya, Motegi and Sepang it is the hardest circuit for the centre section of the rear tyres.
Dunlop: Dunlop will bring the 753 medium and 717 hard front compounds, the softer of which being one step stronger than last year’s soft option. For the rear tyre choice, the three series 3868 medium and 3838 medium-hard compounds are taken, which are both one step stronger compared to 2010.
“Mugello is a very technical track and it is important for competitors to get a good balance with their machines,” explains Dunlop Motorsport’s Moto2 co-ordinator, Clinton Howe.
“The track has just recently been totally resurfaced, so this will be an added challenge. We have tested on this new surface and we found that the abrasion levels have increased significantly since last year, hence the reason for going stronger with our rear tyres.” The combination of a long straight, a dynamic mix of corner types and potentially high temperatures means that Dunlop’s tyres face one of their toughest tests of the year.
Brembo: A venir...
Médias: A venir...
Le point aux championnats: MotoGP: Il n'y a pas péril en la demeure pour
Stoner.
Celui-ci a même fait preuve de stratégie en n'essayant pas d'aller chercher Spies à Assen puisque ce dernier est assez loin au classement. Il renforce ainsi son avance sur
Lorenzo, son plus dangereux rival jusqu'à présent.
Dovizioso n'a pas perdu espoir et le championnat n'est pas encore joué. Théoriquement.
Retour programmé de
Pedrosa qui devra faire face à de nombreuses questions de la presse.
Ne pas oublier qu'il s'agit du premier week-end de
Rossi sur la Ducati devant les tifosis... et qu'il a déjà roulé sur ce circuit avec la GP12!
Grosse ambiance en perspective, même si je jugerai sur place de la popularité de
Simoncelli; peut-être une source d'étonnement!
Capirossi absent pour cause de côtes cassées.
On souhaite à
Randy de rester sur ses roues, synonyme de marquer des points.
Moto2:Là non plus, malgré un week-end blanc aux Pays-Bas, Stefan
Bradl ne voit pas son leadership menacé.
Marc
Marquez vient de faire un bond au championnat mais reste encore handicapé par des résultats encore trop irréguliers.
Corsi baisse peu à peu en puissance et se voit rattrapé par un
Bradley Smith qui ne devrait pas tarder à se retrouver dans le trio de tête.
Simon, toujours absent, sera remplacé par un
Jordi Torres qui n'a plus rien à prouver en CEV, après l'interlude
Elena Rossell.
Coghlan a été débarqué de façon grossière par son team.
Côté Français, il sera difficile de faire moins bien qu'à Assen...
Pour retrouver un peu d'optimiste, les teams de
Jules et
Valentin seront à domicile et
Mike a montré un bon potentiel aux Pays-Bas.
125cc:Il s'agit du championnat le plus ouvert.
Terol n'a pas encore communiqué sur sa présence mais devrait être présent en Italie.
De toute façon, il se voit tailler des croupières par
Folger,
Vinales,
Zarco et
Cortese et se doit de cesser la spirale descendante dans laquelle il est tombé...
Côté Français (hors Zarco), Masbou, dont le team sera à domicile, a encore une carte à jouer avec sa KTM après sa belle 11ème place aux Pays-Bas, mais Louis Rossi, également dans un team italien, devrait pouvoir être en mesure de marquer à nouveau des points.